سازه های گنبدی یکپارچه بتنی

تکنولوژی جدید در سازه

تقاضای روز افزون برای ساخت بناهای اقامتی – مسکونی ِ با کیفیت در سراسر دنیا مهندسان را بر آن داشته است تا با به کارگیری تکنولوژی های جدید، سازه هایی بنا کنند تا علاوه بر سرعت بالای ساخت و صرفه جویی در زمان و بواسطه ی آن بازگشت سرمایه ی مناسب، به مباحث انرژی و زیبایی شناسانه هم بیشتر بپردازند.

سازه دوستدار محیط زیست

سازه های گنبدیِ یکپارچه ی بتنی، به دلیل ساخت در زمان کوتاه و همچنین نوع و میزان مصالح مصرفی، بسیار مقرون به صرفه است. در این نوع سازه به دلیل نوع سیرکوله و چرخش هوا و نیز لایه ی عایق پلی اورتان  به کار رفته در تمامی سازه، مصرف انرژی نسبت به سازه های معمول کمتر از نصف خواهد بود. از این رو گنبدهای بتنی با عایق پلی اورتان، دوستدار محیط زیست به حساب می آیند.

مقاوم در برابر عوامل جوی و محیطی

خانه های یکپارچه گنبدی، در مقابل عوامل جوی و محیطی بسیار مقاوم است و به دلیل فرم های منحنی و کروی و ترکیب آنها با سایر احجام هندسی مانند استوانه و مکعب نمایی بدیع و دل انگیز از ساختمان را بوجود می آورد. غیر تکراری بودن فرم گنبدی و جذابیت ذاتی آن نسبت به فرم های مکعبی موجود، باعث اقبال عمومی و جلب نظر مشتریان نسبت به اینگونه سازه ها شده است.

مقاوم در برابر زلزله

سازه های گنبدی بتنی در مقابل زلزله های بسیار شدید تا بالای 9 واحد در مقیاس ریشتر مقاوم بوده و عوامل محیطی و جوی مختلف مانند سیل و زلزله و طوفان و آتش سوزی به دلیل فرم کروی سازه، کمترین تاثیر را بر روی آن دارند.

سازه مقرون به صرفه

عمر بالای این سازه به واسطه استفاده از بتن مسلح، قیمت تمام شده مناسب(به نسبت سازه های سنتی)، عایق بودن و صرفه جویی در مصرف انرژی، باعث می شود تا این روش به سرعت جای خود را در میان متقاضیان ساخت ویلا و شهرک های گردشگری باز کند.

مطالب مرتبط

fa_IRPersian