خانه های گنبدی بتنی با عایق پلی اورتان

عایق حرارتی عالی

فوم پلی اورتان استفاده شده در سازه های گنبدی به آن خاصیت عایق حرارتی می دهد. خانه های گنبدی که با عایق پلی اورتان مسلح شده،  در مقابل تبادل دمایی بین داخل و خارج از خانه مقاوم بوده و باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی برای خنک کردن یا گرم ساختن بنا می شود.

خانه های گنبدی عایق حرارتی عالی
خانه های گنبدی با عایق پلی اورتان

بناهایی با مصرف بهینه

به دلیل خاصیت عایق حرارتی عالی که در فوم پلی اورتان و نیز در مواد به کار رفته در بتن این بناها قرار دارد، خانه های گنبدی بتنی جزو دسته بندی سازه های سبز قرار می گیرند. صرفه جویی در هزینه ها و عدم آلودگی محیط زیست به دلیل مصرف بسیار پایین انرژی، چرخش مناسب هوا در سازه و نیز نوع برخورد نور خورشید به سطح این نوع ساختمان، از ویژگی های خاص سازه های ساخته شده توسط شرکت توکای داناست.

خانه های گنبدی با مصرف بهینه و اتلاف کم انرژی
سیرکوله ی هوا در سازه های گنبدی

طول عمر بالا

گنبد از لحاظ ساختاری مستحکم ترین شکل است. به علاوه، پلی اورتان در مقابل اشعه uv، مواد شیمیایی، گرما و غیره مستحکم است. بتن این سازه ها نیز با مقاومت خاص فشاری و مسلح به آرماتور، الیاف پلی پروپیلن و مواد افزودنی ویژه بوده و پایداری بسیار بالایی را داراست. از این جهت بناهای گنبدی طول عمر بالایی دارند و هزینه ی تعمیر و نگهداری آن در دراز مدت نیز نسبت به سازه های متداول بسیار ناچیز است.

خانه های گنبدی با طول عمر بالا مقاوم در برابر عوامل جوی
گنبد های بتنی یکپارچه

مقاوم در برابر زلزله

خانه های گنبدی جزو سازه های با وزن کم محسوب می شوند. بتن تقویت شده و نیز وجود لایه ی پلی اورتان در زیر بتن، احتمال سقوط مصالح در آن نسبت به سازه های دیگر کمتر می کند. علاوه بر این، در ساختار این سازه ها به دلیل استفاده از بتنی مشابه بتن های پیش تنیده و پس تنیده، احتمال شکست سازه و ریزش سقف و دیواره ها کاهش می یابد. حتی در لرزه های سنگین، فضای داخلی خانه ها محفوظ می ماند.

خانه های گنبدی مقاوم در برابر زلزله
سازه گنبدی بتنی سبک

مقاوم در برابر انباشت برف

یکی از ویژگی های سازه های گنبدی مقاومت بالا در برابر نیروی فشاری است. علاوه بر آن، ساختار گنبدی و دوار سازه، آن را با آب و هوای کوهستانی و برف سنگین سازگار میسازد.

خانه های گنبدی مقاوم در برابر انباشت برف
خانه های گنبدی مقاوم در برابر بار برف

مقاوم در برابر طوفان های شدید

شکل ساده گنبد آن را از باد مستقیم محافظت می کند. گنبد بر روی فونداسیون قوی بنا شده، بنابراین می تواند بادهای بسیار شدید را تحمل کند.

خانه های گنبدی مقاوم در برابر طوفان های شدید
سازه های گنبدی مقاوم در برابر طوفان و بلایای طبیعی

فضای داخلی آرامش بخش

فضای داخلی خانه های گنبدی از آنچه که از بیرون می توانید تصور کنید بزرگتر است. فرم های دوار فضایی آرامش بخش به وجود می آورند. وجود فرم های منحنی در داخل گنبدهای یکپارچه، این امکان را به وجود می آورد تا با طراحی داخلی منحصر به فرد، فضایی زیبا و ویژه ایجاد نمود و محیطی آرامش بخش و جذاب به وجود آورد.

خانه های گنبدی با دکوراسیون داخلی آرامش بخش و زیبا
سازه های گنبدی بتنی با عایق پلی اورتان

مطالب مرتبط

fa_IRPersian